El trabajo precario de la mujer: un pilar del sistema capitalista

por La Alzada – Acción Feminista Libertaria

Desde la década de los 90, la participación laboral femenina ha mostrado una sostenida tendencia ascendente, aumentando en más de 15 puntos porcentuales a la fecha. Este proceso de incorporación masiva de las mujeres al mundo del trabajo ha constituido un aspecto fundamental para el crecimiento económico y ha sido ensalzado por los personeros de gobierno como un avance hacia la igualdad de género.

Si bien, la inserción de las mujeres al mundo del trabajo es fundamental para la autonomía económica de las mismas y su empoderamiento material y subjetivo, este proceso no ha sido consecuencia de una política de gobierno para la igualdad de género, sino más bien ha sido resultado de la erosión del modelo de padre proveedor y de la alta demanda de mano de obra que el funcionamiento del sistema capitalista requiere. De esta forma, las mujeres se han insertado al mundo del trabajo de manera diferenciada a la de sus pares; en condiciones de desigualdad, precariedad, en trabajos tercerizados, desregulados, con carencia de derechos y más aún, que reproducen los roles estereotipados de género, relegando a las mujeres al mundo del cuidado, de los servicios y la compra-venta.

Según el Informe de Participación Laboral Femenina (INE 2015) un 85,3% de las mujeres laboralmente activas lo hace en el sector terciario, mientras que tan sólo un 5% lo hace en el sector primario de la economía. A esta segmentación horizontal se suma una evidente segmentación vertical, donde las mujeres se concentran en las posiciones más bajas de las escalas de poder de las estructuras laborales, siendo muy difícil para ellas ascender. Según el estudio Mujeres y Poder: Participación en espacios de decisión de ICSO (2013), la presencia de mujeres en cargos directivos en las grandes empresas es de alrededor de un 3%, no superando un 6% en gremios empresariales. De acuerdo a los datos recopilados por “Comunidad Mujer” (2015), sólo 18 mujeres ejercen como directoras (5,4%) de las 40 empresas que componen el IPSA (Índice de Precio Selectivo de Acciones).

Por otra parte, la brecha salarial entre mujeres y hombres se ha mantenido en todos los sectores ocupacionales, alcanzando una diferencia promedio por sexo en torno al 22%, lo que corresponde a casi $150.000 mensuales promedio. Según los datos de la Encuesta Casen 2013, esta tiende a aumentar en la medida en que se incrementa el nivel de escolaridad. Así, los datos muestran una mayor brecha salarial entre quienes se emplean en los servicios sociales y de salud (36%), seguido de las actividades de agricultura y ganadería, actividades inmobiliarias y de administración pública, donde se sitúan por encima del 25%. Queda manifiesto, con este último dato, que no existe voluntad política desde los grupos en el poder de subvertir el orden dominante y transformar las relaciones de explotación y opresión existentes.

Las mujeres en Chile siguen siendo las responsables del trabajo doméstico, teniendo una doble jornada laboral. El trabajo reproductivo representa de un 20% a un 30% del PIB, las mujeres son las principales proveedoras de un 39% de los hogares, y tienen una doble carga laboral, realizando un 63% de las tareas del hogar, y el 79% del cuidado de las personas de la familia. Esto nos demuestra que hombres y mujeres pueden ser sostenedores de sus hogares, compartir el tiempo de trabajo remunerado, pero la brecha del tiempo dedicado a las tareas domésticas es aún abrumadora.

La reforma laboral impulsada por la Nueva Mayoría no sólo mantiene, sino también legitima el modelo de relaciones laborales del Plan Laboral impuesto en Dictadura, criminalizando y limitando la autonomía sindical, manteniendo las desigualdades económicas estructurales del modelo y la división sexual del trabajo productivo y reproductivo, y con ello, las desigualdades que día a día las mujeres y otras sexualidades oprimidas enfrentan para el ejercicio de sus derechos económicos y laborales. Por lo anterior creemos que el sindicalismo actual debe permearse de una perspectiva feminista que incluya la transformación de las relaciones de dominación, que incorpore dentro de sus demandas y práctica política reivindicaciones que reconozcan y signifiquen un avance en términos concretos.

[publicado en la edición N°32 de Solidaridad]

177 Comments

  • Fausto Marlar

    16.04.2016 at 11:46 Responder

    Perfectly pent articles, Really enjoyed looking at.

  • Hermelinda Winterberg

    16.04.2016 at 12:08 Responder

    What i don’t realize is in reality how you’re now not really a lot more well-favored than you may be now. You are so intelligent. You realize thus significantly relating to this topic, made me for my part consider it from numerous various angles. Its like women and men aren’t involved unless it is something to do with Girl gaga! Your individual stuffs excellent. All the time handle it up!

  • Pierre Lesso

    16.04.2016 at 13:07 Responder

    Hey! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my old room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!

  • Clicking Here

    07.05.2016 at 00:48 Responder

    I simply want to tell you that I am just very new to blogs and definitely enjoyed this blog. More than likely I’m want to bookmark your website . You really have perfect article content. Kudos for revealing your web page.

  • good post

    09.05.2016 at 17:43 Responder

    I just want to tell you that I’m newbie to weblog and really savored your web page. Likely I’m planning to bookmark your blog post . You actually have amazing well written articles. Thanks a bunch for revealing your website page.

  • good info

    09.05.2016 at 21:34 Responder

    I simply want to tell you that I’m newbie to blogs and certainly enjoyed this web blog. Almost certainly I’m planning to bookmark your site . You amazingly have outstanding writings. Bless you for sharing with us your web page.

  • click this site

    10.05.2016 at 05:40 Responder

    I simply want to tell you that I’m new to blogging and site-building and actually savored you’re web blog. Almost certainly I’m likely to bookmark your website . You actually have wonderful posts. Bless you for sharing with us your blog.

  • follow this page

    10.05.2016 at 09:47 Responder

    I simply want to mention I’m beginner to weblog and really savored this web-site. Probably I’m planning to bookmark your website . You definitely have amazing article content. Cheers for revealing your web page.

  • read page

    10.05.2016 at 12:43 Responder

    I just want to mention I am new to blogs and honestly loved your blog. More than likely I’m likely to bookmark your site . You actually have superb stories. Cheers for revealing your web-site.

  • great info

    10.05.2016 at 14:31 Responder

    I simply want to mention I am beginner to blogging and site-building and seriously loved your web-site. More than likely I’m planning to bookmark your blog . You amazingly come with incredible stories. Thanks a lot for revealing your blog site.

  • great content

    10.05.2016 at 16:05 Responder

    I simply want to tell you that I am new to blogs and definitely loved you’re website. Very likely I’m planning to bookmark your blog . You certainly have really good stories. Cheers for sharing your web site.

  • he has a good point

    11.05.2016 at 05:36 Responder

    I simply want to tell you that I am just beginner to blogging and site-building and seriously loved your blog. Probably I’m planning to bookmark your blog . You really come with outstanding stories. With thanks for sharing your blog.

  • read page

    11.05.2016 at 06:50 Responder

    I just want to tell you that I am newbie to blogs and truly savored this web blog. Probably I’m likely to bookmark your website . You definitely come with really good posts. Appreciate it for sharing with us your website.

  • great website

    11.05.2016 at 15:14 Responder

    I simply want to mention I am just newbie to blogging and site-building and truly enjoyed your page. Probably I’m planning to bookmark your website . You definitely have remarkable article content. Many thanks for revealing your web page.

  • good link

    11.05.2016 at 16:29 Responder

    I just want to tell you that I am just all new to blogs and absolutely savored this page. Most likely I’m want to bookmark your site . You definitely come with outstanding posts. Many thanks for sharing your web page.

  • continue

    12.05.2016 at 06:50 Responder

    I simply want to tell you that I am all new to blogging and site-building and definitely liked this blog site. Likely I’m planning to bookmark your site . You really have exceptional posts. With thanks for sharing with us your webpage.

  • best mattress in 2016

    12.05.2016 at 13:27 Responder

    One more thing. I do believe that there are several travel insurance sites of respectable companies that let you enter your holiday details and get you the estimates. You can also purchase an international travel insurance policy on the web by using your credit card. All you need to do is to enter all your travel specifics and you can see the plans side-by-side. Just find the program that suits your financial budget and needs after which use your bank credit card to buy it. Travel insurance online is a good way to do investigation for a reputable company for international travel cover. Thanks for expressing your ideas.

  • WEBSITE

    12.05.2016 at 19:18 Responder

    […]Wonderful story, reckoned we could combine some unrelated data, nevertheless seriously worth taking a appear, whoa did one particular discover about Mid East has got far more problerms as well […]

  • Miguel Handsaker

    12.05.2016 at 22:12 Responder

    I truly appreciate this post. I have been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thx again!

  • WEBSITE

    13.05.2016 at 03:36 Responder

    […]below you’ll obtain the link to some internet sites that we believe you need to visit[…]

  • massage

    13.05.2016 at 11:01 Responder

    Howdy! This post could not be written much better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I’ll send this information to him. Fairly certain he’s going to have a great read. Thank you for sharing!

  • best mattress 2016

    13.05.2016 at 14:29 Responder

    How do you create a blog or a blog webpage?

  • hosting24 promo code

    13.05.2016 at 17:24 Responder

    WOW,another great share, thank you so much!

  • Jada Curtner

    13.05.2016 at 17:44 Responder

    Wow! This could be one particular of the most useful blogs We’ve ever arrive across on this subject. Basically Excellent. I am also an expert in this topic so I can understand your effort.

  • sold out after crisis review

    14.05.2016 at 08:34 Responder

    It’s difficult to find knowledgeable people on this subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

  • xxxx

    14.05.2016 at 09:09 Responder

    Very nice write-up. I certainly appreciate this site. Keep it up!

  • emotional intelligence

    14.05.2016 at 11:52 Responder

    Hey there! Good stuff, please keep me posted when you post something like this!

  • Medical Education

    14.05.2016 at 12:13 Responder

    When I initially commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. Is there a means you can remove me from that service? Thanks a lot!

  • Medical marijuana doctors Hollywood

    14.05.2016 at 15:54 Responder

    Good post. I’m experiencing a few of these issues as well..

  • live teens on cam

    14.05.2016 at 15:55 Responder

    thanks for this post I really liked it

  • justin bieber

    14.05.2016 at 17:29 Responder

    I’m amazed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s both equally educative and engaging, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is an issue that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy I came across this during my hunt for something concerning this.

  • Computer

    15.05.2016 at 03:47 Responder

    Saved as a favorite, I really like your site!

  • emotional intelligence

    15.05.2016 at 04:01 Responder

    I’m impressed, I must say. Genuinely rarely can i encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you’ve got hit the nail for the head. Your notion is outstanding; the discomfort is something which you can find not enough everybody is speaking intelligently about. We are very happy that we stumbled across this during my try to uncover some thing concerning this.

  • http://www.southbeachexoticrentals.com

    15.05.2016 at 04:38 Responder

    Having read this I believed it was very informative. I appreciate you finding the time and effort to put this article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile!

  • power washing services in Bethany

    15.05.2016 at 05:18 Responder

    Articles with informative content like yours are a breath of fresh air. I thoroughly enjoyed every thought you created in your material. I am with you on your original views and special content material. Thank you.

  • traffic school 101 coupon code

    15.05.2016 at 06:13 Responder

    nice post thanks.

  • Log Book Loans

    15.05.2016 at 15:12 Responder

    Hi there! This post could not be written any better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he’ll have a great read. Thank you for sharing!

  • this site

    15.05.2016 at 15:43 Responder

    I really like your website, you write quite well!

  • 2016 best mattresses

    15.05.2016 at 17:53 Responder

    We want to start a celebrity blog, like Perez Hilton. But how do we create a blog, with two people writing? Also how do we get celebrity gossip? We would like to know all the steps to get this blog popular in the world and how to start it..

  • Paul Holizna

    15.05.2016 at 19:43 Responder

    Thanks so much for giving everyone an exceptionally remarkable opportunity to read articles and blog posts from this blog. It is usually so cool plus stuffed with a lot of fun for me and my office peers to search your web site more than three times weekly to find out the new stuff you have got. And lastly, I am also always motivated considering the superb pointers you give. Some 3 facts on this page are in reality the most beneficial we have all had.

  • emotional intelligence test

    15.05.2016 at 21:14 Responder

    New to your blog. Stumbled upon it browsing the web. Maintain up the excellent work. I’m hoping you update it regularly.

  • emotional intelligence test

    15.05.2016 at 22:54 Responder

    This web-site is in fact a walk-through rather than the information you desired concerning this and didn’t know who to inquire about. Glimpse here, and you will totally discover it.

  • print vip

    15.05.2016 at 22:57 Responder

    I will right away grasp your rss as I can not in locating your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly permit me realize so that I could subscribe. Thanks.

  • Web Design

    16.05.2016 at 04:44 Responder

    Hi! I could have sworn I’ve been to your blog before but after browsing through many of the articles I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m certainly delighted I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

  • BOZEMAN MONTANA VIDEO PRODUCTION AERIAL

    16.05.2016 at 09:20 Responder

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I most certainly will forward this information to him. Pretty sure he will have a very good read. Thank you for sharing!

  • high tech gadgets

    16.05.2016 at 11:53 Responder

    Good web site! I really love how it is simple on my eyes and the data are well written. I’m wondering how I could be notified when a new post has been made. I’ve subscribed to your RSS feed which must do the trick! Have a nice day!

  • printing

    16.05.2016 at 11:54 Responder

    I absolutely love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own personal website and would love to find out where you got this from or just what the theme is called. Thanks!|

  • print vip

    16.05.2016 at 13:08 Responder

    What’s up, I check your new stuff like every week. Your humoristic style is awesome, keep it up!|

  • Parks And Recreation 

    16.05.2016 at 15:06 Responder

    Great write-up, I¡¦m normal visitor of one¡¦s web site, maintain up the nice operate, and It’s going to be a regular visitor for a lengthy time.

  • party club flyers by ClubFlyersPrints.com

    16.05.2016 at 18:25 Responder

    There is noticeably a bundle to know about this. I suppose you might have produced specific nice points in functions also.

  • vip

    16.05.2016 at 18:36 Responder

    I don’t even know how I finished up here, but I believed this submit used to be good. I do not know who you’re but certainly you are going to a well-known blogger if you happen to aren’t already. Cheers!|

  • nutricionista barcelona

    16.05.2016 at 19:14 Responder

    I was reading some of your content material on this site and I conceive this internet web site is really informative ! Keep on putting up.

  • mattress reviews

    16.05.2016 at 19:36 Responder

    Hi. I have a blog which i installed wordpress. So far so good. Except that wordpress stats shows me the visits and i want it to show how many visitors visited my blog. Can anyone help me? Thanks a lot..

  • memorial day movie

    16.05.2016 at 20:16 Responder

    I like this internet site quite considerably so considerably great details.

  • maxi cosi

    17.05.2016 at 00:46 Responder

    Very good info. Lucky me I recently found your site by accident (stumbleupon). I have book marked it for later!

  • www.blacklistic.fr

    17.05.2016 at 00:56 Responder

    I love it whenever people get together and share ideas. Great website, continue the good work!

  • recommended

    17.05.2016 at 02:36 Responder

    Wow! This blog looks exactly like my old one! It’s on a entirely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Outstanding choice of colors!|

  • Klik

    17.05.2016 at 03:53 Responder

    Very good blog. Please read something mine. See you!

  • college pro painters

    17.05.2016 at 08:46 Responder

    You are so cool! I do not believe I have read through a single thing like that before. So good to discover another person with a few genuine thoughts on this subject. Seriously.. thank you for starting this up. This web site is one thing that is needed on the internet, someone with a bit of originality!

  • księgarnia ebook

    17.05.2016 at 11:56 Responder

    Moj ebook , kupiłem i go czytam

  • college pro reviews

    17.05.2016 at 12:28 Responder

    Your style is so unique compared to other folks I have read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just book mark this site.

  • college pro, college pro painters review

    17.05.2016 at 13:12 Responder

    Great post! We will be linking to this particularly great content on our site. Keep up the great writing.

  • club flyers

    17.05.2016 at 15:33 Responder

    I’m truly enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme? Exceptional work!|

  • college pro painters

    17.05.2016 at 16:59 Responder

    Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

  • house rehabilitation

    17.05.2016 at 17:48 Responder

    I adore meeting utile information, this post has got me even a lot more info! .

  • college pro painters

    17.05.2016 at 18:13 Responder

    Having read this I believed it was very enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this information together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

  • internet site

    17.05.2016 at 19:41 Responder

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site offered us with valuable information to work on. You have done a formidable job and our whole community will be thankful to you.|

  • Recommended Web-site

    18.05.2016 at 07:35 Responder

    Hey there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any recommendations?|

  • Michael Chudi Ejekam

    18.05.2016 at 09:59 Responder

    That is a good tip particularly to those new to the blogosphere. Simple but very accurate info… Thanks for sharing this one. A must read post!

  • click the next webpage

    18.05.2016 at 11:40 Responder

    Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your site is magnificent, as well as the content!|

  • 144hz monitor 144hz monitor 144hz monitor

    18.05.2016 at 14:19 Responder

    Pretty! This was an incredibly wonderful post. Thanks for supplying this info.

  • Michael Chudi Ejekam

    18.05.2016 at 18:03 Responder

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking a few minutes and actual effort to produce a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don’t seem to get anything done.

  • Is Marijuana Addicting

    18.05.2016 at 18:47 Responder

    Recovery From Marijuana Addiction

  • Buy & Sell electronics in Philadelphia

    18.05.2016 at 18:49 Responder

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.|

  • More hints

    18.05.2016 at 19:48 Responder

    Currently it sounds like Movable Type is the top blogging platform out there right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?|

  • Jeremy Mielsch

    18.05.2016 at 20:57 Responder

    Hello, Neat post. There’s a problem along with your web site in web explorer, might test this… IE still is the market chief and a good component of other folks will pass over your magnificent writing because of this problem.

  • mattress reviews

    18.05.2016 at 21:53 Responder

    How can I choose how many posts shown on my blogger homepage?

  • why not try this out

    19.05.2016 at 05:11 Responder

    Hey there would you mind letting me know which web host you’re using? I’ve loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a fair price? Thanks a lot, I appreciate it!|

  • Education Connection - Braindumps fradulant practices

    19.05.2016 at 06:54 Responder

    bookmarked!!, I like your blog!

  • porn movie

    19.05.2016 at 14:42 Responder

    Spot on with this write-up, I really think this site needs much more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the information!

  • vegas strip clubs

    19.05.2016 at 16:52 Responder

    Right after research just a few of the weblog posts on your internet site now, and I really like your method of blogging. I bookmarked it to my bookmark site list and can be checking again soon. Pls check out my web site as properly and let me know what you believe.

  • maxi cosi

    19.05.2016 at 17:04 Responder

    I used to be able to find good advice from your blog posts.

  • URL

    19.05.2016 at 18:59 Responder

    … [Trackback]

    […] Read More here: periodico-solidaridad.cl/2016/04/09/el-trabajo-precario-de-la-mujer-un-pilar-del-sistema-capitalista/ […]

  • mattress reviews

    19.05.2016 at 23:15 Responder

    How do I make one of my blog posts appear on another one of my pages?

  • Read the Full Post

    20.05.2016 at 01:09 Responder

    Hello, i feel that i saw you visited my blog thus i came to go back the favor?.I’m trying to to find issues to improve my web site!I suppose its good enough to use a few of your concepts!!|

  • las vegas escorts

    20.05.2016 at 07:48 Responder

    I’m not positive why but this weblog is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my finish? I’ll check back later and see if the dilemma nonetheless exists.

  • Full Statement

    20.05.2016 at 15:43 Responder

    It’s appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or tips. Maybe you can write next articles referring to this article. I want to read more things about it!|

  • Anónimo

    20.05.2016 at 15:52 Responder
  • Refugio Paone

    20.05.2016 at 21:06 Responder

    My husband and i got so fulfilled that Edward managed to complete his reports via the precious recommendations he obtained out of the web pages. It is now and again perplexing just to choose to be giving freely helpful tips which usually other people may have been trying to sell. So we recognize we have got you to thank for this. All the explanations you have made, the simple site navigation, the friendships you can help create – it’s got all sensational, and it’s making our son in addition to our family believe that that article is interesting, and that’s wonderfully important. Many thanks for the whole lot!

  • Braided Rugs 

    21.05.2016 at 01:22 Responder

    Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he just bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!

  • mattress reviews

    21.05.2016 at 05:03 Responder

    I am a little confused on exactly how I would make money by blogging, I mean who pay me and how, once I blog who come to my page and how do I get them there. I really appreciate if some one could break it down for me.. . Thanks!.

  • kTduEgGWtax

    21.05.2016 at 06:16 Responder

    332943 490575Rattling clean internet web site , appreciate it for this post. 780539

  • Read Significantly more

    21.05.2016 at 18:58 Responder

    Hi, I think your site could possibly be having internet browser compatibility issues. Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however when opening in Internet Explorer, it’s got some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, great site!|

  • you can try this out

    22.05.2016 at 01:44 Responder

    I plan on starting a blog and would eventually like to bring in ad revenue, should I start out on a free website or should I buy a domain?.

  • reiki healing uk

    22.05.2016 at 01:56 Responder

    Sweet internet web site , super pattern , quite clean and utilize friendly .

  • joseph

    22.05.2016 at 02:55 Responder

    You ought to be a part of a contest for one of the finest websites on the web. I am going to recommend this website!

  • Cori Hilchey

    22.05.2016 at 04:29 Responder

    cool page , bookmarked

  • fanduel promo code

    22.05.2016 at 14:31 Responder

    thanks for this post

  • see page

    22.05.2016 at 16:27 Responder

    Please let me know if you’re looking for a author for your site. You have some really great posts and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an email if interested. Thanks!|

    • Summer

      10.06.2016 at 22:35 Responder

      Love your blog! Found it while doing research for trip to KK. Had a great time in your beautiful land, but didn't get round to eating all the good food reeedmonmcd on your blog. Tried this recipe and it turned out great! I esp like yr suggestion of boiling everything instd of frying it first. Makes a nice stock for the curry. Tks Terri :))

    • http://www.oweninsuragency.com/

      15.07.2016 at 06:31 Responder

      Scrivi il tuo commento Puoi usare questi tags HTML : <a> <abbr> <acronym> <b> <blockquote> <cite> <code> <del> <em> <i> <q> <strike> <strong> Notify me of follow-up comments by email. Notificami nuovi articoli tramite email.

  • NHcars.net

    22.05.2016 at 23:32 Responder

    Our suitable power team including exceedingly qualified world wide web producers try and supply results relevant conveniences. They try to design in addition to attain brilliant some websites which enables you members to assemble their type on the web in the most convenient and perhaps useful way.

  • paint & wallpaper reviews and complaints

    23.05.2016 at 02:38 Responder

    Next time I read a blog, Hopefully it doesn’t fail me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, however I truly thought you would have something useful to talk about. All I hear is a bunch of crying about something that you could possibly fix if you weren’t too busy seeking attention.

  • web page

    23.05.2016 at 02:50 Responder

    Hi there, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me mad so any help is very much appreciated.|

  • Marcy Byfield

    23.05.2016 at 08:34 Responder

    Very interesting subject , thanks for posting . “If you have both feet planted on level ground, then the university has failed you.” by Robert F. Goheen.

  • warranty cars

    23.05.2016 at 12:34 Responder

    The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as a lot as this 1. I mean, I know it was my choice to read, but I truly thought youd have something intriguing to say. All I hear is a bunch of whining about something which you could fix in the event you werent too busy searching for attention.

  • joseph

    23.05.2016 at 17:22 Responder

    I love it when folks come together and share ideas. Great website, continue the good work!

  • best mattresses 2016

    23.05.2016 at 22:43 Responder

    How do I find someones blogger blogs with their email address?

  • linked internet site

    24.05.2016 at 00:16 Responder

    I was wondering if you ever considered changing the layout of your site? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images. Maybe you could space it out better?|

  • you could try these out

    24.05.2016 at 01:18 Responder

    Very energetic post, I liked that a lot. Will there be a part 2?|

  • visit the following webpage

    24.05.2016 at 01:42 Responder

    Hmm it appears like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any points for newbie blog writers? I’d certainly appreciate it.|

  • frankston locksmiths

    24.05.2016 at 04:43 Responder

    You’ve made some really good points there. I looked on the web for more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this website.

  • Proxpn VPN

    24.05.2016 at 05:37 Responder

    thank you for sharing this piece of useful info, great website you got here!

  • Mitsue Fengler

    24.05.2016 at 09:32 Responder

    Very interesting information!Perfect just what I was looking for! “I myself do nothing. The Holy Spirit accomplishes all through me.” by William Blake.

  • cleaning service gulfport ms

    24.05.2016 at 12:55 Responder

    Everything is very open with a very clear description of the challenges. It was truly informative. Your website is very useful. Thank you for sharing!

  • security centre

    24.05.2016 at 13:18 Responder

    Hello there! This post could not be written much better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will send this article to him. Fairly certain he’ll have a great read. I appreciate you for sharing!

  • pirater compte dofus, dofus Hack compte

    24.05.2016 at 19:01 Responder

    Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it 😉 I may revisit yet again since i have bookmarked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

  • do not open this link

    24.05.2016 at 20:05 Responder

    It’s nearly impossible to find experienced people for this subject, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

  • miami to key west by boat

    24.05.2016 at 22:09 Responder

    I think the admin of this site is actually working hard in support of his web site, as here every data is quality based information.|

  • mechanicalengineeringcareer

    25.05.2016 at 00:17 Responder

    I am so grateful for your blog post.Thanks Again. Much obliged.:)Best Jobs

  • Palma Black

    25.05.2016 at 01:13 Responder

     I love this information!!

  • talking to

    25.05.2016 at 02:33 Responder

    Your style is so unique compared to other folks I’ve read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just book mark this web site.|

  • draftkings promo code

    25.05.2016 at 03:30 Responder

    very well written, subscribed

  • generateur de rp league of

    25.05.2016 at 03:40 Responder

    Saved as a favorite, I love your blog!

  • tadalis opis

    25.05.2016 at 04:47 Responder

    Raz za razem w wyzszym stopniu czytelne nerwice zmyslowe w polaczeniu z bezblednymi mniej lub w wyzszym stopniu umownymi zwolnieniami nieumyslowymi istnieja w poziomie wywrzec wplyw, na postac trwanie erotycznego wielu figur. Codzienny napiecie tudziez coraz to szybsze rytm zywota ceduja sie zwiekszac owego wariantu behawioru, wychodzac po drugiej stronie drogi co chwila wiekszemu zapotrzebowaniu w owej polu preparowalismy okazala wnioskowania ofertowa darmowych narady medycznych gwoli postan majacych trudnosci z erekcja.

  • muscle maximizer review

    25.05.2016 at 06:12 Responder

    Hey there! I just wish to offer you a big thumbs up for the excellent info you’ve got right here on this post. I am coming back to your website for more soon.

  • viagra. sklep internetowy

    25.05.2016 at 08:21 Responder

    Poszukujesz zywego przyczyny w obszarze gratisowych konsultacji leczniczych dokonywajacych Twoje prognozowania dostarczajacych pelna dyskrecje aktu, zajdzze wlasny nowoczesnie rezolutny zagrywka, w ktorym trwasz najwyzszej, formo sluzbe lecznicza w obrebie rehabilitacje kwestii z wzwodem. Az do dnia dzisiejszego ulzylismy uprzednio ogromnie wielu gosciom zabiegajacym czynnego leczenia impotencji plus odrebnego wariantu przypadlosci tracajacej ozieblosci plciowej.

  • Fans Rechargeable

    25.05.2016 at 11:23 Responder

    Hello there, I identified your blog via Google whilst in search of a similar topic, your net web-site came up, it appears great. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

  • brownells.com

    04.06.2016 at 23:34 Responder

    I’m not sure where you are getting your info, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for great information I was looking for this information for my mission.

    https://is.gd/brownellscoupon

  • Melinda Olive

    04.11.2017 at 04:01 Responder

    I’m crazy about this weblog. I have check out so numerous time to this blog. I was identified this blog from Google. I’ve received a good stuff of info. I genuinely appreciate to meet to it and i emphasize to this blog. My curiosity to learn much more and much more on this blog.

  • Myron Tyma

    05.11.2017 at 03:04 Responder

    I don’t agree with this certain write-up. Even so, I did researched in Google and I’ve discovered out that you are correct and I had been thinking inside the incorrect way. Continue producing quality material related to this.

  • Neal Shimer

    07.11.2017 at 12:13 Responder

    A couple of months ago I discovered one more website that talked in depth about this topic. I’m glad you were able to shed some light on what’s truly happening out there. Some webistes are overtly biased towards items like this. Where do you feel the industry is going in response to this?

  • Mark Mimnaugh

    10.11.2017 at 14:26 Responder

    Hi you will find making use of WordPress for your web site platform? I’m new towards the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you need any html coding expertise to make your personal weblog? Any assist would be greatly appreciated!

  • Glenda Utley

    13.11.2017 at 06:34 Responder

    When visiting blogs, i typically discover a really good content material like yours

  • Tobias Pattinson

    16.11.2017 at 05:17 Responder

    Oh my goodness! a tremendous article dude. Thank you Nonetheless I’m experiencing difficulty with ur rss . Don know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting equivalent rss dilemma? Anybody who is aware of kindly respond. Thnkx

  • Callie Essen

    20.11.2017 at 16:08 Responder

    I enjoyed reading this a lot… I actually hope to read much more of your posts within the future, so I’ve bookmarked your weblog. But I couldn’t just bookmark it, oh no.. When I see quality website’s like this 1, I like to share it with other people So I’ve developed a backlink to your website (from …

  • personal injury lawyer NJ

    28.11.2017 at 08:34 Responder

    A formidable share, I just given this onto a colleague who was doing a bit analysis on this. And he the truth is bought me breakfast because I discovered it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you turn out to be experience, would you mind updating your blog with more particulars? It is extremely helpful for me. Large thumb up for this blog post!

  • Romeo

    13.12.2017 at 15:19 Responder

    |Enjoyed visiting your website. Thanks

  • click for more

    16.12.2017 at 20:24 Responder

    I just want to tell you that I am new to weblog and seriously enjoyed your blog site. Most likely I’m planning to bookmark your site . You amazingly come with fantastic stories. Thanks a lot for sharing with us your website.

  • memory foam mattress topper uk only

    19.12.2017 at 22:13 Responder

    In that he still possesses a chair for good friends and a sizable bedroom for two that delivers a relaxing night’s rest.

  • forex flex ea review

    20.12.2017 at 00:22 Responder

    Well said, 100 agree.

  • Jasper

    20.12.2017 at 07:25 Responder

    Incredible ! hold it up

  • Pozycjonowanie Stron GorzĂłw

    20.12.2017 at 13:22 Responder

    You have noted very interesting points! ps decent internet site.

  • go to these guys

    21.12.2017 at 01:27 Responder

    Faytech North America is a touch screen Manufacturer of both monitors and pcs. They specialize in the design, development, manufacturing and marketing of Capacitive touch screen, Resistive touch screen, Industrial touch screen, IP65 touch screen, touchscreen monitors and integrated touchscreen PCs. Contact them at http://www.faytech.us, 121 Varick Street, New York, NY 10013, +1 646 205 3214

  • treppen kaufen

    21.12.2017 at 07:05 Responder

    Hi my loved one! I wish to say that this article is amazing, nice written and come with almost all important infos. I would like to see extra posts like this.

  • like this

    21.12.2017 at 16:12 Responder

    Unbelievably alluring details that you have said, say thanks a lot for setting up.

  • site web

    21.12.2017 at 23:44 Responder

    MetroClick specializes in building completely interactive products like Photo Booth for rental or sale, Touch Screen Kiosks, Large Touch Screen Displays , Monitors, Digital Signages and experiences. With our own hardware production facility and in-house software development teams, we are able to achieve the highest level of customization and versatility for Photo Booths, Touch Screen Kiosks, Touch Screen Monitors and Digital Signage. Visit MetroClick at http://www.metroclick.com/ or , 121 Varick St, New York, NY 10013, +1 646-843-0888

  • continue reading this

    22.12.2017 at 09:57 Responder

    I simply intend to notify you that I am new to writing a blog and really loved your report. Most likely I am likely to bookmark your blog post . You indeed have extraordinary article material. Love it for share-out with us your current domain write-up

  • page

    22.12.2017 at 13:19 Responder

    MichaelJemery.com is a site with many hypnosis downloads. Whether you are looking for free hypnosis downloads, self hypnosis download for mp3, video and any audio files, Michael Jemery has the downloads for you. You can download hypnosis from apps, audio, mp3 and even youtube !

  • podnośnik

    22.12.2017 at 13:48 Responder

    Hi there just wanted to give you a quick heads up. The text in your article seem to be running off the screen in Opera. I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with browser compatibility but I thought I’d post to let you know. The layout look great though! Hope you get the problem resolved soon. Thanks

  • wysięgnik koszowy wrocław

    22.12.2017 at 17:37 Responder

    Super?b post however , I was wondering if you could write a litte more on this topic? I’d be very thankful if you could elaborate a little bit more. Kudos!

  • wynajem podnośników nożycowych lubin

    22.12.2017 at 19:32 Responder

    Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely return.

  • podnosnik koszowy wrocław

    24.12.2017 at 07:18 Responder

    The first time My partner and i heard Rush Limbaugh about the radio in 1991, I heard him referring in order to women as “Feminazis” and even his disregarded anything he has had to say since that day. Others should do the equivalent. He is, simply put, a nut! NAME

  • podnośniki koszowe wrocław

    25.12.2017 at 12:50 Responder

    Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your website, how can i subscribe for a blog site? The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

  • Liposukcja U Mężczyzn

    26.12.2017 at 19:30 Responder

    I really enjoy looking through on this internet site , it has got great content . “I have a new philosophy. I’m only going to dread one day at a time.” by Charles M. Schulz.

  • Treppe Polen

    27.12.2017 at 10:48 Responder

    I have read a few good stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt you put to create this sort of fantastic informative website.

  • Biuro Rachunkowe Gorzów Wielkopolski

    28.12.2017 at 13:31 Responder

    You are my intake , I own few blogs and rarely run out from to post .

  • Zgrzewarki Doczołowe

    29.12.2017 at 14:58 Responder

    you are truly a excellent webmaster. The website loading pace is amazing. It sort of feels that you’re doing any unique trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a great job in this topic!

  • Zäune Aus Polen Mit Montage

    30.12.2017 at 20:49 Responder

    I was looking at some of your content on this internet site and I believe this internet site is real instructive! Keep posting.

  • Zaun Aus Polen

    01.01.2018 at 05:15 Responder

    Nice read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he actually bought me lunch as I found it for him smile Thus let me rephrase that: Thanks for lunch! “High living and high thinking are poles apart.” by B. J. Gupta.

  • Strona Internetowa

    01.01.2018 at 06:21 Responder

    Perfectly written content material, Really enjoyed studying.

  • Kiedy Zwrot Podatku

    02.01.2018 at 13:16 Responder

    I really like your writing style, excellent information, thanks for posting : D.

  • Telewizja N

    03.01.2018 at 13:27 Responder

    Wow! This can be one particular of the most useful blogs We have ever arrive across on this subject. Actually Great. I’m also an expert in this topic therefore I can understand your hard work.

  • Spa Lubuskie

    04.01.2018 at 15:18 Responder

    Some really wonderful blog posts on this site, regards for contribution.

  • N Na Karte

    06.01.2018 at 01:35 Responder

    I was examining some of your articles on this website and I think this site is rattling instructive! Keep on putting up.

  • Polaris

    06.01.2018 at 08:29 Responder

    I genuinely enjoy reading on this site, it contains superb articles . “Dream no small dreams. They have no power to stir the souls of men.” by Victor Hugo.

  • Home Improvement

    07.01.2018 at 20:36 Responder

    Thank you, I’ve recently been looking for information about this subject for ages and yours is the best I’ve came upon so far. But, what in regards to the bottom line? Are you sure about the source?

  • Polaris

    08.01.2018 at 09:17 Responder

    you’re truly a excellent webmaster. The web site loading speed is amazing. It sort of feels that you’re doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have performed a fantastic task on this topic!

  • Hollandlift Megastar 195dl25

    08.01.2018 at 10:35 Responder

    I haven’t checked in here for a while because I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I’ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

  • pop over here