Salud Para Todos y Todas: el nacimiento de un movimiento social por la salud

Por Pablo Abufom

Este sábado 14 de noviembre se realizó en la Facultad de Medicina de la Universidad de Chile el Encuentro Fundacional del Movimiento Salud para Todos y Todas. El Encuentro fue convocado por un grupo de organizaciones sociales vinculadas a la salud que vienen reuniéndose desde comienzos de este año, al que asistieron alrededor de 100 pobladoras, trabajadores de la salud, académicas, dirigentes sindicales y estudiantes para sentar las bases de un movimiento social en defensa de la salud de nuestros pueblos.

Se trata del cuarto de una serie de encuentros en los que se han ido desarrollando paso a paso los principios generales, ejes de trabajo y formas de organizar el Movimiento. A  partir de un diagnóstico crítico de la situación del modelo de salud en Chile, actualmente tributario del mercado y la ausencia de sus actores más relevantes en la toma de decisiones, el Movimiento Salud para Todos y Todas ha logrado convocar a una amplia variedad de individuos, colectivos, grupos de usuarios y organizaciones populares para caracterizar el sistema de salud actual, la relación entre las políticas de salud y el sistema político y económico que impera en Chile, así como el rol del movimiento popular en su transformación.

El Encuentro comenzó alrededor del mediodía con una dinámica de grupo para conocernos y abrir las confianzas entre los y las participantes. Luego de una introducción a esta naciente iniciativa (que incluyó un vídeo posteado hace algunos días), algunos de los participantes del Movimiento hicieron una presentación titulada “El estado de la salud en Chile: Actores y caminos para su transformación”, dond027e se revisaron los principales nudos críticos del modelo, analizando los actores involucrados, así como las dimensiones económicas y políticas involucradas. Esta presentación fue seguida de un comentario de un miembro de la Mesa Regional de Salud de Concepción antes de dar paso a múltiples intervenciones de las y los asistentes. Luego de un almuerzo, el trabajo en grupos giró en torno a la pregunta “¿Cómo aportamos al desarrollo de un movimiento social en salud?”, y que motivó un intenso diálogo entre pobladores, trabajadores y estudiantes interesados en la lucha por una sociedad donde la salud sea un derecho social, y no un bien de mercado.

Este Movimiento se organiza a partir de una Asamblea que articula el trabajo de las distintas organizaciones involucradas y entrega las orientaciones generales para el Movimiento. Las bases de construcción y acción de éste se dan a través de los Ejes (territorial y usuarios, trabajadores y estudiantil/académico), que se reunirán periódicamente. A su vez, estos Ejes eligen dos delegados a un Equipo coordinador que pueda mantener la comunicación, sistematización, logística y formación de los Ejes y el Movimiento en su conjunto. Puede encontrarse más información en el cuadernillo distribuido a los asistentes, y en el Facebook del Movimiento.

170 Comments

  • her latest blog

    07.05.2016 at 01:50 Responder

    I simply want to tell you that I am just all new to blogging and definitely loved this web blog. Most likely I’m likely to bookmark your site . You amazingly come with impressive stories. Kudos for sharing your website page.

  • go to info

    09.05.2016 at 16:43 Responder

    I simply want to say I am just new to blogging and absolutely loved your web page. Likely I’m want to bookmark your website . You actually come with incredible article content. Thanks a bunch for sharing your webpage.

  • check website

    09.05.2016 at 19:47 Responder

    I simply want to say I am just very new to weblog and really loved your blog. More than likely I’m going to bookmark your blog . You certainly have fabulous well written articles. Thank you for sharing with us your web site.

  • full post

    10.05.2016 at 04:38 Responder

    I just want to mention I am newbie to weblog and certainly loved you’re web-site. Almost certainly I’m planning to bookmark your blog . You certainly come with impressive stories. Thanks for sharing your blog.

  • browse link

    10.05.2016 at 12:54 Responder

    I just want to mention I’m newbie to blogs and truly loved this web blog. Almost certainly I’m planning to bookmark your site . You really come with incredible posts. Thanks a lot for sharing your blog.

  • more about the author

    10.05.2016 at 17:19 Responder

    I just want to tell you that I am just newbie to blogs and seriously enjoyed you’re web blog. Very likely I’m likely to bookmark your blog . You surely come with wonderful article content. Thank you for sharing with us your web page.

  • browse post

    10.05.2016 at 18:50 Responder

    I simply want to mention I’m new to blogging and truly enjoyed you’re web site. Almost certainly I’m want to bookmark your blog post . You surely come with terrific article content. Appreciate it for sharing your webpage.

  • follow this content

    11.05.2016 at 03:52 Responder

    I simply want to say I am just beginner to blogging and definitely savored this web blog. Probably I’m want to bookmark your site . You absolutely have fabulous well written articles. Thanks for sharing your web site.

  • browse content

    11.05.2016 at 08:00 Responder

    I simply want to mention I’m very new to blogging and site-building and truly liked this blog site. Almost certainly I’m going to bookmark your blog post . You certainly come with outstanding stories. Kudos for sharing with us your blog site.

  • read link

    11.05.2016 at 13:30 Responder

    I simply want to say I am just beginner to blogging and certainly loved your web site. Very likely I’m going to bookmark your website . You amazingly have very good articles. Regards for sharing your web page.

  • full article

    11.05.2016 at 17:40 Responder

    I just want to tell you that I’m very new to blogging and truly enjoyed this web blog. Almost certainly I’m planning to bookmark your website . You surely have really good posts. With thanks for sharing with us your blog.

  • get redirected here

    12.05.2016 at 07:57 Responder

    I just want to mention I’m newbie to blogs and truly loved your web page. Most likely I’m want to bookmark your blog . You really have very good writings. With thanks for sharing with us your webpage.

  • best mattresses for 2016

    12.05.2016 at 17:31 Responder

    That is very interesting, You’re an excessively skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look forward to in quest of more of your magnificent post. Additionally, I’ve shared your site in my social networks!

  • WEBSITE

    13.05.2016 at 02:25 Responder

    […]we prefer to honor many other online websites on the internet, even though they aren’t linked to us, by linking to them. Underneath are some webpages really worth checking out[…]

  • massage

    13.05.2016 at 11:38 Responder

    Greetings! Very useful advice in this particular article! It’s the little changes that make the most important changes. Thanks for sharing!

  • best rated mattress 2016

    13.05.2016 at 18:36 Responder

    I received an e-mail about starting a website for a small business. I don’t yet have a business but I would like to start my own personal website..

  • do not open this link

    14.05.2016 at 08:34 Responder

    Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before but after going through a few of the posts I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly happy I found it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

  • the magic of making up

    14.05.2016 at 12:09 Responder

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am going through troubles with your RSS. I don’t know why I am unable to join it. Is there anybody else having the same RSS problems? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanks!!

  • Online Education

    14.05.2016 at 14:23 Responder

    This is the right blog for anybody who would like to find out about this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject which has been written about for ages. Great stuff, just excellent!

  • Rental Cars

    14.05.2016 at 15:41 Responder

    Hello there, You’ve done a fantastic job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends. I’m sure they will be benefited from this web site.

  • emotional intelligence

    14.05.2016 at 17:30 Responder

    Outstanding post, you have pointed out some great details , I likewise conceive this s a quite very good web site.

  • free download

    14.05.2016 at 21:43 Responder

    After I initially commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there a means you are able to remove me from that service? Thank you!

  • http://www.mphclub.com

    14.05.2016 at 23:08 Responder

    This is a good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very precise information… Thanks for sharing this one. A must read post!

  • Watch live teen cams

    14.05.2016 at 23:23 Responder

    cool website , bookmarked

  • Science education

    14.05.2016 at 23:33 Responder

    I’m impressed, I must say. Really rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. Your idea is outstanding; the issue is something that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this in my search for something relating to this.

  • emotional intelligence

    15.05.2016 at 07:29 Responder

    Thank her so considerably! This line is move before dovetail crazy, altarpiece rather act like habitual the economizing – what entrepreneur groovy night until deal with starting a trade.

  • Josiah Cardosa

    15.05.2016 at 07:31 Responder

    I dugg some of you post as I thought they were invaluable handy

  • Legal Malpractice

    15.05.2016 at 07:36 Responder

    whoah this weblog is excellent i like studying your articles. Keep up the great work! You know, lots of persons are looking around for this info, you can help them greatly.

  • Pressure Washing in Stamford

    15.05.2016 at 08:53 Responder

    Low cost Gucci Handbags Is typically blogengine considerably far better than wp for reasons unknown? Really should be which is turning out to be popluar today.

  • Traffic School Coupons

    15.05.2016 at 10:29 Responder

    Latest Traffic School 101 coupons and deals

  • Amanda

    15.05.2016 at 15:34 Responder

    WOW,another great post, thank you so much!

  • Log Book Loans

    15.05.2016 at 17:37 Responder

    I would like to thank you for the efforts you have put in writing this site. I’m hoping to see the same high-grade content from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my own site now

  • best rated mattress 2016

    15.05.2016 at 19:22 Responder

    My computer crashes at the start of a streaming video or of a full windowed video game?

  • emotional intelligence test

    16.05.2016 at 01:05 Responder

    I really like this blog web site, will surely come back once more. Make confident you carry on creating quality content articles.

  • emotional intelligence test

    16.05.2016 at 03:13 Responder

    Hello, Neat post. There is an concern along together with your internet site in web explorer, could test this¡K IE nonetheless may be the marketplace leader and a huge portion of other individuals will miss your magnificent writing because of this problem.

  • print vip

    16.05.2016 at 03:14 Responder

    Soon after research quite a few with the weblog posts on your web internet site now, and I actually like your manner of blogging. I bookmarked it to my bookmark internet site record and will be checking back soon. Pls try my web internet site as effectively and let me know what you think.

  • Web Design

    16.05.2016 at 03:53 Responder

    Great article! We are linking to this particularly great article on our website. Keep up the great writing.

  • Advertising 

    16.05.2016 at 07:15 Responder

    Thank you a lot for providing individuals with an exceptionally memorable possiblity to check tips from this website. It is always very amazing and as well , stuffed with amusement for me personally and my office colleagues to visit your website at a minimum 3 times a week to see the new things you have got. And definitely, I am also certainly fascinated for the outstanding methods you serve. Selected 3 facts in this posting are in fact the best we’ve ever had.

  • Car Insurance

    16.05.2016 at 07:16 Responder

    As a Newbie, I am permanently exploring online for articles that can benefit me. Thank you

  • vip prints

    16.05.2016 at 11:19 Responder

    Thank you for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I am waiting for your next post thanks once again.|

  • BOZEMAN MONTANA VIDEO PRODUCTION AERIAL

    16.05.2016 at 12:04 Responder

    You are so awesome! I do not think I have read through a single thing like this before. So wonderful to discover somebody with a few genuine thoughts on this subject matter. Really.. thanks for starting this up. This site is one thing that’s needed on the web, someone with a little originality!

  • printing vip

    16.05.2016 at 12:39 Responder

    Hey there just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers and both show the same outcome.|

  • Tom

    16.05.2016 at 16:20 Responder

    Happy to visit your page:-). Good post, looking for more. Best regards

  • mattress reviews

    16.05.2016 at 17:07 Responder

    I’m not the owner of the site or of the copyrights, but it’s very clear to me that this website is violating many copyrights. Is there a way I can report it under the DMCA? Thanks!.

  • http://printing-vip.jigsy.com

    16.05.2016 at 18:23 Responder

    I needed to thank you for this great read!! I absolutely enjoyed every bit of it. I’ve got you bookmarked to look at new things you post…|

  • best club flyer 2014

    16.05.2016 at 21:10 Responder

    It’s exhausting to seek out knowledgeable individuals on this subject, but you sound like you recognize what you’re speaking about! Thanks

  • nutricionista barcelona

    16.05.2016 at 22:13 Responder

    Hello! I’ve been following your blog for a although now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Kingwood Texas! Just wanted to mention maintain up the good function!

  • happy independence day usa 2016

    16.05.2016 at 23:06 Responder

    Would enjoy to constantly get updated wonderful web blog ! .

  • www.blacklistic.fr

    17.05.2016 at 00:07 Responder

    The very next time I read a blog, Hopefully it won’t disappoint me as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, but I truly believed you would have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something you could fix if you weren’t too busy seeking attention.

  • maxi cosi

    17.05.2016 at 01:30 Responder

    Having read this I believed it was very informative. I appreciate you taking the time and energy to put this article together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

  • News

    17.05.2016 at 08:13 Responder

    Everything is very open with a very clear description of the challenges. It was truly informative. Your website is useful. Many thanks for sharing!

  • college pro rip off

    17.05.2016 at 11:39 Responder

    Hi there! I could have sworn I’ve been to your blog before but after looking at some of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely delighted I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

  • Chester Shack

    17.05.2016 at 11:54 Responder

    I am only commenting to let you be aware of what a useful discovery my cousin’s daughter gained visiting your webblog. She even learned a lot of details, which include how it is like to possess an incredible coaching heart to have many people very easily gain knowledge of specific grueling subject areas. You undoubtedly surpassed readers’ expected results. Thank you for distributing the essential, trustworthy, informative not to mention fun tips on your topic to Jane.

  • helpful site

    17.05.2016 at 12:34 Responder

    I think this is one of the most significant info for me. And i’m glad reading your article. But want to remark on some general things, The site style is great, the articles is really excellent : D. Good job, cheers|

  • college pro painters

    17.05.2016 at 13:21 Responder

    Your style is unique in comparison to other folks I have read stuff from. Many thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just book mark this page.

  • college pro painting scams

    17.05.2016 at 13:52 Responder

    bookmarked!!, I really like your web site!

  • college pro painting scams

    17.05.2016 at 17:10 Responder

    I like it when folks come together and share ideas. Great website, keep it up!

  • rehab center in los angeles

    17.05.2016 at 19:32 Responder

    Psychological focal point, training, likability, aspect, calm however rely on. However these are some with the items Tang Soo Use, your current Mandarin chinese style created by self defense, can show we and furthermore instilling in your soul the power not only to fight you and your family about the craft the quite initial hazards signs in conflict altogether.

  • shoes fashion

    17.05.2016 at 19:56 Responder

    I believe one of your adverts triggered my internet browser to resize, you may well want to put that on your blacklist.

  • see page

    18.05.2016 at 04:42 Responder

    I am really glad to read this webpage posts which consists of tons of helpful facts, thanks for providing these statistics.|

  • fashion clothing

    18.05.2016 at 08:17 Responder

    Very good article. I am experiencing some of these issues as well..

  • Michael Chudi Ejekam

    18.05.2016 at 09:32 Responder

    Oh my goodness! Impressive article dude! Many thanks, However I am encountering problems with your RSS. I don’t know the reason why I can’t join it. Is there anybody else having identical RSS problems? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!

  • explanation

    18.05.2016 at 12:14 Responder

    Hello There. I found your blog using msn. That is a really smartly written article. I will make sure to bookmark it and return to read extra of your helpful info. Thank you for the post. I will definitely return.|

  • Michael Chudi Ejekam

    18.05.2016 at 14:32 Responder

    You have made some decent points there. I checked on the internet to find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

  • my sources

    18.05.2016 at 17:10 Responder

    Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I get actually loved account your weblog posts. Anyway I will be subscribing in your feeds or even I success you get entry to persistently rapidly.|

  • Michael Chudi Ejekam

    18.05.2016 at 18:16 Responder

    I truly love your site.. Very nice colors & theme. Did you make this amazing site yourself? Please reply back as I’m planning to create my own website and would like to know where you got this from or exactly what the theme is named. Cheers!

  • mattress reviews

    18.05.2016 at 23:32 Responder

    I am thinking of creating ebook of articles that are not copyrighted.. How , where can I go to get it?.

  • Reyes Kanealii

    18.05.2016 at 23:48 Responder

    I see that most of these people commenting on your post have spent little or no effort to actually read what you have written. I would like you to know that at least one person has read your post and appreciates it.

  • makeup

    19.05.2016 at 00:17 Responder

    I think one of your commercials triggered my web browser to resize, you may well want to put that on your blacklist.

  • Is Marijuana Addicting

    19.05.2016 at 01:18 Responder

    Marijuana Detox Tips – How to Handle Uncomfortable Symptoms

  • Highly recommended Webpage

    19.05.2016 at 02:49 Responder

    I do not even know the way I ended up right here, but I assumed this publish used to be great. I do not understand who you’re but certainly you’re going to a well-known blogger if you aren’t already. Cheers!|

  • Education Connection - Unprofessional customer service

    19.05.2016 at 06:27 Responder

    Excellent blog you’ve got here.. It’s difficult to find high-quality writing like yours these days. I honestly appreciate people like you! Take care!!

  • Buy & Sell in welling Pennsylvania

    19.05.2016 at 07:29 Responder

    Thanks for any other informative website. The place else could I am getting that type of info written in such an ideal manner? I’ve a undertaking that I am just now working on, and I’ve been at the glance out for such information.|

  • gay porn

    19.05.2016 at 11:11 Responder

    I need to to thank you for this wonderful read!! I definitely loved every little bit of it. I have you bookmarked to look at new stuff you post…

  • fashion clothing

    19.05.2016 at 13:06 Responder

    This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Kudos!

  • URL

    19.05.2016 at 13:42 Responder

    … [Trackback]

    […] Read More: periodico-solidaridad.cl/2015/11/16/salud-para-todos-y-todas-el-nacimiento-de-un-movimiento-social-por-la-salud/ […]

  • gay porn

    19.05.2016 at 14:55 Responder

    I need to to thank you for this good read!! I definitely enjoyed every bit of it. I have you book marked to check out new things you post…

  • strip club las vegas

    19.05.2016 at 18:39 Responder

    I loved as considerably as you will receive carried out appropriate here. The sketch is attractive, your authored material stylish. nonetheless, you command get got an nervousness more than which you wish be delivering the following. unwell unquestionably come much more formerly again as exactly exactly the same almost a good deal often inside case you shield this hike.

  • maxi cosi

    19.05.2016 at 20:37 Responder

    Everything is very open with a clear explanation of the challenges. It was really informative. Your site is useful. Thank you for sharing!

  • read what he said

    19.05.2016 at 20:55 Responder

    I will right away snatch your rss feed as I can not in finding your email subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly permit me understand so that I may just subscribe. Thanks.|

  • Web Hosting

    19.05.2016 at 22:21 Responder

    I really like it whenever people come together and share views. Great site, stick with it!

  • mattress reviews

    20.05.2016 at 00:54 Responder

    I’m looking to spike my journalistic career and thought that a blog might be a good idea. But I also know that there are ways to set up a paypal account attached to the blog for payment to read it or donate. I guess I was inspired by the movie Julia and Julie and I want to do it on my own. Any ideas on how to get started?.

  • Daron Brafman

    20.05.2016 at 01:35 Responder

    You can certainly see your skills within the paintings you write. The sector hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to say how they believe. Always go after your heart. “The point of quotations is that one can use another’s words to be insulting.” by Amanda Cross.

  • Industrial Rescue

    20.05.2016 at 03:16 Responder

    I am also commenting to make you know what a magnificent encounter my cousin’s girl developed checking yuor web blog. She discovered a wide variety of pieces, most notably what it’s like to possess an amazing giving nature to have others quite simply master specific hard to do matters. You actually exceeded people’s desires. I appreciate you for rendering such warm and helpful, dependable, educational as well as fun thoughts on this topic to Kate.

  • Legal Aid

    20.05.2016 at 04:45 Responder

    you are really a good webmaster. The site loading pace is incredible. It kind of feels that you’re doing any unique trick. Also, The contents are masterpiece. you’ve performed a fantastic process in this matter!

  • video production bozeman

    20.05.2016 at 08:36 Responder

    After looking at a few of the blog articles on your web site, I really appreciate your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my website too and tell me your opinion.

  • serrurier gros sexe

    20.05.2016 at 09:25 Responder

    I’m impressed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and interesting, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The problem is something which not enough folks are speaking intelligently about. I’m very happy I stumbled across this during my search for something relating to this.

  • babyhood doppio

    20.05.2016 at 10:45 Responder

    I’d like to thank you for the efforts you have put in penning this website. I’m hoping to check out the same high-grade content by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my own, personal website now

  • babyhood doppio

    20.05.2016 at 16:19 Responder

    Very good post! We will be linking to this great content on our website. Keep up the great writing.

  • fwKCmRdJ

    20.05.2016 at 19:23 Responder

    816316 179747Youre so cool! I dont suppose Ive read anything in this way before. So good to uncover somebody with some original tips on this topic. realy appreciate starting this up. this superb site is something that is required more than the internet, a person if we do originality. valuable function for bringing something new towards the internet! 48909

  • visit the website

    20.05.2016 at 19:42 Responder

    Greetings from Ohio! I’m bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m surprised at how fast your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, fantastic site!|

  • diamond size

    20.05.2016 at 21:44 Responder

    I’m very happy to discover this web site. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely savored every part of it and i also have you book marked to check out new things in your website.

  • mattress reviews

    21.05.2016 at 06:43 Responder

    I will regularly upload tons of stock imagery but I?m not sure what to do about the copyright issue? please help!. . Thanks!.

  • Trucks

    21.05.2016 at 14:41 Responder

    I precisely wanted to thank you so much yet again. I’m not certain the things I would have accomplished in the absence of the type of solutions discussed by you about that question. Completely was the traumatic case in my position, but considering the very professional tactic you processed the issue took me to leap over gladness. I am grateful for your service and then hope that you realize what an amazing job your are putting in instructing the rest with the aid of a blog. I know that you’ve never met all of us.

  • best mattresses 2016

    21.05.2016 at 15:10 Responder

    How come my computer does not register the other computers in the network?

  • Patriot Health Alliance review

    21.05.2016 at 18:22 Responder

    I’m obtaining a weird drawback I can not appear to be able to link for your rss feed. i am applying google reader Fyi.

  • Eddie Pellicone

    21.05.2016 at 21:29 Responder

    I’ll right away take hold of your rss feed as I can not to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you have any? Please permit me recognize so that I may just subscribe. Thanks.

  • herbata i kawa

    22.05.2016 at 01:08 Responder

    Co mi mówi podniebienie rano. Kawa i herbata. Tak dokładnie ale jakości najlepszej !!!

  • joseph

    22.05.2016 at 02:17 Responder

    The next time I read a blog, I hope that it does not fail me as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read, nonetheless I genuinely believed you would probably have something useful to talk about. All I hear is a bunch of moaning about something you could possibly fix if you weren’t too busy searching for attention.

  • reiki healing uk

    22.05.2016 at 10:00 Responder

    you use a amazing weblog here! do you wish to earn some invite posts on my small blog?

  • Bathroom Design

    22.05.2016 at 18:36 Responder

    Very well written article. It will be beneficial to anyone who employess it, including myself. Keep up the good work – looking forward to more posts.

  • simply click the up coming post

    23.05.2016 at 03:50 Responder

    Heya are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you require any html coding expertise to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!|

  • link web site

    23.05.2016 at 07:32 Responder

    Pretty great post. I simply stumbled upon your blog and wished to say that I have truly loved browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing in your feed and I’m hoping you write once more very soon!|

  • re-bath ripoff,

    23.05.2016 at 15:21 Responder

    Good write-up. I definitely love this site. Keep it up!

  • joseph

    23.05.2016 at 17:25 Responder

    Very nice write-up. I absolutely love this website. Stick with it!

  • see post

    23.05.2016 at 22:41 Responder

    Very nice write-up. I definitely appreciate this website. Stick with it!|

  • best mattresses 2016

    24.05.2016 at 00:34 Responder

    I have got a web template but I want to customize it using joomla. Is it possible. Please let me know..

  • NHcars.net

    24.05.2016 at 06:13 Responder

    Greetings. Some of the author’s name is Travis but it isn’t the most masucline tag out furthermore there. Managing people has been my day job for a bit. Connecticut is even we’ve been living for but Let me have to move in a year or associated with. To do magic is a behavior which she’s been lately doing countless soft drinks.

  • automotive locksmith

    24.05.2016 at 08:09 Responder

    Spot on with this write-up, I seriously think this website needs far more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the advice!

  • learn this here now

    24.05.2016 at 09:39 Responder

    I have read so many posts about the blogger lovers however this paragraph is genuinely a fastidious post, keep it up.|

  • locksmith frankston

    24.05.2016 at 09:48 Responder

    Having read this I thought it was really informative. I appreciate you taking the time and effort to put this information together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

  • bonds janitorial service gulfport ms commercial cleaning gulfport ms

    24.05.2016 at 10:49 Responder

    This is a topic which is near to my heart… Thank you! Exactly where are your contact details though?

  • ProXPN

    24.05.2016 at 12:31 Responder

    I really like your website, you write quite well! thanks for the post

  • Read Significantly more

    24.05.2016 at 16:12 Responder

    That is a great tip especially to those fresh to the blogosphere. Simple but very precise info… Many thanks for sharing this one. A must read post!|

  • Womens Health

    24.05.2016 at 17:32 Responder

    You are a very intelligent person!

  • skin whitening forever review

    24.05.2016 at 20:40 Responder

    I truly love your website.. Pleasant colors & theme. Did you develop this site yourself? Please reply back as I’m looking to create my very own site and would love to know where you got this from or what the theme is named. Appreciate it!

  • dofus Kamas Gratuit

    24.05.2016 at 22:29 Responder

    Hey there! I just wish to give you a huge thumbs up for your excellent information you’ve got right here on this post. I am coming back to your blog for more soon.

  • code rp lol

    25.05.2016 at 00:08 Responder

    Your style is unique compared to other folks I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just book mark this blog.

  • miami to key west offshore poker run

    25.05.2016 at 00:18 Responder

    What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely useful and it has aided me out loads. I’m hoping to give a contribution & aid different customers like its helped me. Great job.|

  • draftkings promo

    25.05.2016 at 10:10 Responder

    thanks for this post I really enjoyed it.

  • Nicky Gupta

    25.05.2016 at 11:12 Responder

    Great Article and Information. Have a great day!!!

  • Harmful for your computer

    25.05.2016 at 11:25 Responder

    Great site you’ve got here.. It’s hard to find excellent writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

  • Bobby Primiano

    29.10.2017 at 20:05 Responder

    I beloved as considerably as you’ll receive performed correct here. The comic strip is attractive, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you would like be handing more than the following. unwell without a doubt come far more before once more since precisely the same practically very steadily inside of case you defend this increase.

  • Antone Wickenhauser

    04.11.2017 at 03:50 Responder

    Soon after study some of the content for your internet site now, i genuinely as if your technique of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and are checking back soon. Pls have a look at my site too and told me in case you agree.

  • Taren Gurley

    05.11.2017 at 15:00 Responder

    Good post. I was checking constantly this weblog and I’m impressed! Very helpful info specifically the last part I care for such info much. I was looking for this certain information for a long time. Thank you and great luck.

  • Dominick Grzelak

    07.11.2017 at 17:00 Responder

    Write much more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You undoubtedly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something informative to read?

  • Vicky Hirz

    13.11.2017 at 00:30 Responder

    You’ve noted extremely fascinating points ! ps good site .

  • Rene Weavil

    15.11.2017 at 22:56 Responder

    Heya just wanted to give you a brief heads up and let you know some with the pictures aren’t loading properly. I’m not confident why but I feel its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show exactly the same outcomes.

  • Damien Bayley

    20.11.2017 at 09:56 Responder

    Just wanna remark on couple of general points, The internet site style is perfect, the topic matter is rattling great

  • see post

    16.12.2017 at 17:58 Responder

    I just want to say I’m all new to weblog and definitely enjoyed your blog site. More than likely I’m going to bookmark your site . You really come with perfect articles. Regards for sharing your web-site.

  • mattress stores near media pa

    20.12.2017 at 01:27 Responder

    This was used as a substitute for my children mattress and also its awesome, specifically for the rate.

  • url

    20.12.2017 at 06:07 Responder

    When was this posted?

  • Agencja Reklamowa GorzĂłw

    20.12.2017 at 14:48 Responder

    Really nice style and design and fantastic written content , hardly anything else we require : D.

  • look at these guys

    21.12.2017 at 08:20 Responder

    Absolute enjoyable data you have stated, thanks for submitting.

  • treppe stahlkonstruktion

    21.12.2017 at 09:03 Responder

    Generally I do not learn post on blogs, however I wish to say that this write-up very compelled me to try and do so! Your writing style has been amazed me. Thank you, quite nice article.

  • blog

    21.12.2017 at 14:31 Responder

    Faytech North America is a touch screen Manufacturer of both monitors and pcs. They specialize in the design, development, manufacturing and marketing of Capacitive touch screen, Resistive touch screen, Industrial touch screen, IP65 touch screen, touchscreen monitors and integrated touchscreen PCs. Contact them at http://www.faytech.us, 121 Varick Street, New York, NY 10013, +1 646 205 3214

  • Recommended Site

    21.12.2017 at 23:57 Responder

    MetroClick specializes in building completely interactive products like Photo Booth for rental or sale, Touch Screen Kiosks, Large Touch Screen Displays , Monitors, Digital Signages and experiences. With our own hardware production facility and in-house software development teams, we are able to achieve the highest level of customization and versatility for Photo Booths, Touch Screen Kiosks, Touch Screen Monitors and Digital Signage. Visit MetroClick at http://www.metroclick.com/ or , 121 Varick St, New York, NY 10013, +1 646-843-0888

  • Best Digital Signs

    22.12.2017 at 08:44 Responder

    Truly helpful resources that you have said, thanks for submitting.

  • Resistive Touch Monitor

    22.12.2017 at 09:04 Responder

    Hullo here, just turned aware of your website through Search engines like google, and discovered that it’s very informational. I’ll be grateful for if you decide to persist this post.

  • click site

    22.12.2017 at 11:22 Responder

    MichaelJemery.com is a site with many hypnosis downloads. Whether you are looking for free hypnosis downloads, self hypnosis download for mp3, video and any audio files, Michael Jemery has the downloads for you. You can download hypnosis from apps, audio, mp3 and even youtube !

  • visit site

    22.12.2017 at 12:50 Responder

    I really desire to notify you that I am new to blog posting and incredibly admired your review. Probably I am prone to remember your blog post . You seriously have stunning article material. Delight In it for telling with us your favorite website webpage

  • podnosniki koszowe wrocław

    23.12.2017 at 08:08 Responder

    Thanks for every various other excellent article – BLOGURL. Where else could anyone get that somewhat information in such a good means of writing? I’ve a presentation next week, and I’m on the looks for such info. NAME

  • podnośniki koszowe wrocław

    24.12.2017 at 14:47 Responder

    Hello would you mind sharing which blog platform you’re working with? I’m going to start my own blog in the near future but I’m having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!

  • Liposukcja Cennik

    26.12.2017 at 22:11 Responder

    You can definitely see your skills in the work you write. The world hopes for more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart. “In America, through pressure of conformity, there is freedom of choice, but nothing to choose from.” by Peter Ustinov.

  • Holztreppen Polen

    27.12.2017 at 13:31 Responder

    Some genuinely superb info , Gladiolus I discovered this. “Purchase not friends by gifts when thou ceasest to give, such will cease to love.” by Thomas Fuller.

  • Biuro Rachunkowe Gorzów

    28.12.2017 at 16:13 Responder

    But wanna input on few general things, The website design and style is perfect, the written content is really superb : D.

  • Zgrzewanie Doczołowe

    29.12.2017 at 17:38 Responder

    you’re actually a good webmaster. The site loading speed is incredible. It seems that you are doing any unique trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you’ve done a fantastic process on this matter!

  • Zäune Aus Polen

    30.12.2017 at 23:31 Responder

    Some truly nice and useful info on this internet site, too I think the style and design holds good features.

  • Zaun Polen

    01.01.2018 at 07:58 Responder

    Very interesting details you have remarked, thanks for posting . “I don’t know what you could say about a day in which you have seen four beautiful sunsets.” by John Glenn.

  • Projektowanie Stron Internetowych Poradnik

    01.01.2018 at 09:05 Responder

    Keep up the great work , I read few articles on this internet site and I think that your blog is really interesting and contains bands of wonderful info .

  • Zwrot Podatku z Zagranicy

    02.01.2018 at 16:01 Responder

    I have recently started a site, the information you provide on this website has helped me greatly. Thanks for all of your time & work. “Her grandmother, as she gets older, is not fading but rather becoming more concentrated.” by Paulette Bates Alden.

  • Nc+ UK

    03.01.2018 at 16:08 Responder

    Some really prime articles on this site, saved to favorites .

  • Telewizja Nc+

    04.01.2018 at 00:56 Responder

    I like this web site very much, Its a very nice post to read and receive info . “Perpetual optimism is a force multiplier.” by Colin Powell.

  • Fashion

    04.01.2018 at 06:31 Responder

    Some truly select articles on this site, saved to favorites .

  • Masaż Gorzów

    04.01.2018 at 17:59 Responder

    F*ckin’ remarkable issues here. I’m very satisfied to peer your article. Thanks so much and i am having a look forward to touch you. Will you kindly drop me a e-mail?

  • News

    05.01.2018 at 20:34 Responder

    Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly comeback.

  • Nc+ Pakiety

    06.01.2018 at 04:34 Responder

    I love the efforts you have put in this, appreciate it for all the great articles.

  • Maszyny Rolnicze

    06.01.2018 at 11:13 Responder

    Thank you for sharing excellent informations. Your website is so cool. I’m impressed by the details that you have on this web site. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this website page, will come back for extra articles. You, my pal, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and simply could not come across. What an ideal web site.

  • Przystawki

    08.01.2018 at 12:03 Responder

    Some really prize posts on this internet site , saved to fav.

  • Jlg M600jp

    08.01.2018 at 13:35 Responder

    I believe this website holds some rattling good info for everyone. “Dealing with network executives is like being nibbled to death by ducks.” by Eric Sevareid.

  • Home Improvement

    08.01.2018 at 14:30 Responder

    I will right away clutch your rss as I can’t in finding your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you’ve any? Please let me recognize so that I could subscribe. Thanks.

  • Home Improvement

    10.01.2018 at 23:15 Responder

    Just want to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just excellent and i can assume you are an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

  • Fashion

    11.01.2018 at 06:47 Responder

    I’ve read some excellent stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to make one of these great informative website.